Od 7 kwietnia2010 r. do 30 listopada 2011 r.
Gmina Sławno realizuje projekt
„WSPARCIE NA STARCIE
- 3 przedszkola w Gminie Sławno”
współfinansowany przez Unię Europejską
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Poddziałanie 9.1.1 - Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej.


Witamy na stronie projektu
„ WSPARCIE NA STARCIE
-3 przedszkola w GMINIE SŁAWNO"
Wójt Gminy Sławno informuje, iż w wyniku rozstrzygniętego konkursu przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego o nr POKL/II/9.1.1/09 w ramach Działania 9.1, Poddziałania 9.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Gmina Sławno otrzymała dofinansowanie na projekt o numerze
WNDPOKL.09.01.01-079/09
„WSPARCIE NA STARCIE - 3 przedszkola w Gminie Sławno”
Otrzymane na realizację projektu dofinansowanie wynosi 1 071. 224,00 zł.
a wkład własny Gminy Sławno 19 950,00 zł.
Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych
na początkowym etapie edukacji dzieci z terenu gminy, poprzez objęcie edukacją przedszkolną w 3 punktach przedszkolnych, w ciągu dwudziestu miesięcy łącznie 115 dzieci w wieku 3-5 lat.
Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze w punktach rozpoczęły się od 4.05.2010 r.
i trwać będą do 18.11.2011r.
Zajęcia dydaktyczno wychowawcze będą realizowane w trzech edycjach:
I edycja od 4.05.2010 r. do 31.08.2010 r.
II edycja od 1.09.2010 r. do 31.07.2011r.
III edycja od 1.08. 2011r. do 18.11.2011r.
W ramach realizowanego projektu utworzone zostały punkty przedszkolne
z siedzibą w budynkach następujących szkół na terenie Gminy Sławno:
1) Punkt Przedszkolny w Publicznej Szkole Podstawowej w Kozeninie
2) Punkt Przedszkolny w Publicznej Szkole Podstawowej w Celestynowie
3) Punkt Przedszkolny w Publicznej Szkole Podstawowej im. W. i H.
Ossowskich w Kunicach.
Rodzice z uznaniem przyjęli utworzenie tych placówek. Zapewniają one dzieciom dobrą zabawę, przygotowują też do podjęcia nauki w szkole, tworzą warunki wspomagające rozwój dzieci, ich zdolności i zainteresowania, wspierają rozwój aktywności poznawczej dziecka nastawionej na poznawanie samego siebie, otaczającej rzeczywistości społeczno - kulturalnej i przyrodniczej, umożliwiają dzieciom i rodzicom kontakt ze specjalistami świadczącymi pomoc pedagogiczną i logopedyczną. Nauczycielki tych placówek otaczają indywidualną opieką każdego zwychowanków i dostosowują metody i formy pracy do jego możliwości, współpracują z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczo – edukacyjnych. Uwzględniając prawa rodziców do znajomości treści zawartych w programie wychowania przedszkolnego realizowanym w punkcie przedszkolnym oraz uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju umożliwia się rodzicom udział w zajęciach i obserwację dziecka w placówce. Do pomocy w pracy z dziećmi w każdym punkcie przedszkolnym zatrudniono pomoce nauczycielek, które dbają o bezpieczeństwo dzieci, pomagają w utrzymaniu czystości i porządku, przygotowują potrzebne pomoce i materiały do zajęć, towarzyszą i pomagają dzieciom podczas posiłku, w łazience, na spacerach, itp.
Realizacja projektu przyczyni się do zmniejszenia nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej w środowisku wiejskim, co jest jednym z celów priorytetu IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
OFERUJEMY
W ramach projektu zapewniamy dzieciom:
- Zajęcia prowadzone przez nauczycieli wychowania przedszkolnego 5 razy w
tygodniu po 10 godzin dziennie,
- Realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
- Wyżywienie w postaci 3 posiłków dziennie (śniadanie, obiad i podwieczorek),
- Każdej grupie przedszkolnej 2 opiekunki i pomoc,
- Wycieczki krajoznawczo-turystyczne i do teatru.
- Organizację imprez : Dnia dziecka, Dnia Ojca, Dzień Babci i Dziadka, Dzień
Matki, Andrzejki i Choinka oraz imprezy integracyjne poza punktem
przedszkolnym,
- Wyprawki szkolne w postaci materiałów plastycznych i podręczników
- Pomoce dydaktyczne do miejsc zabaw: piłki, materace zabawki, klocki, gry i inne
- Wyposażone place zabaw
- Diagnozę przeprowadzoną przez logopedę i pedagoga, która określi poziom
rozwoju intelektualnego i fizycznego każdego dziecka oraz zmiany zachodzące w
procesie edukacji .
Podstawa prawna funkcjonowania: