Indywidualizacja -
szansą wyboru różnych dróg
osiągania celów i metod nauczania
W Gminie Sławno wszystkie szkoły podstawowe realizują projekt
„Siła nauki” w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w
regionach, Działanie 9.1. wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie
wysokiej, jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,
Poddziałanie 9.1.2. wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o
utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic, w jakości usług
edukacyjnych. Nauczyciele w placówkach
oświatowych prowadzą:
- zajęcia
dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu
Na
zajęcia te uczęszczają dzieci z klasy I, II i III, które mają trudności
z
opanowaniem umiejętności czytania i pisania.
Prowadzone są tu ćwiczenia służące niwelowaniu trudności i niepowodzeń szkolnych poprzez
usprawnienie percepcji słuchowej, wzrokowej, ćwiczenia koordynacji
wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej, doskonalenie techniki czytania oraz
utrwalenie zasad pisowni.
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
Na
zajęcia te uczęszczają dzieci z klasy I, II i III, które mają trudności z
opanowaniem podstawowego programu z
matematyki. Głównym
celem prowadzonych zajęć jest zmniejszenie skali niepowodzeń szkolnych, wyrównywanie braków, powtarzanie i utrwalanie
wiadomości oraz przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w
praktyce, rozbudzając w nich zainteresowania matematyczne.
- zajęcia z
gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z
wadami postawy
Na zajęcia te uczęszczają uczniowie z klasy I – III, które
mają problemy z wadą postawy. Podczas
takich zajęć dzieci poprzez odpowiednie ćwiczenia, pogadanki, gry i zabawy
korekcyjne nabywają nawyki utrzymania prawidłowej postawy ciała. Dużo radości
przynosi dzieciom wykonywanie ćwiczeń z wykorzystaniem nowoczesnych przyborów
gimnastycznych zakupionych w ramach tego
projektu.
- zajęcia rozwijające zainteresowania matematycznie
– przyrodniczo
Na zajęcia matematyczno - przyrodnicze uczęszczają
uczniowie, których cechuje
zdolność logicznego myślenia, szybkie przyswajanie wiedzy, umiejętność
rozwiązywania problemów, duża wiedza matematyczna i przyrodnicza, prawidłowe
kojarzenie i rozumowanie, ciekawość poznawcza. Uczniowie ci poprzez gry i
zabawy, doświadczenia i obserwacje
zgłębiają tajniki przyrody. Zaś poprzez gry, łamigłówki, zagadki, rebusy,
szarady, zadania tekstowe rozwijają swoje zainteresowania matematyczne. Bardzo pomocne są również i tutaj
zakupione pomoce dydaktyczne, które rozbudzają zainteresowania uczniów
wprowadzanymi treściami, uatrakcyjnią zajęcia, ułatwią koncentrację uwagi i
dostarczą uczniom zadowolenia z
wykonywanej pracy. Dużym zainteresowaniem cieszą się mikroskopy i zestawy
preparatów, lupy, przewodniki, liczydła, zegary, kalkulatory, itp.
- zajęcia
rozwijające z jęz. angielskiego
Na zajęcia te uczęszczają uczniowie
chcący poszerzyć swoją wiedzę z jęz.
angielskiego, opanowali na poziomie wzorowym materiał lekcyjny i nie mający
problemów z opanowaniem podstawy programowej. W
trakcie zajęć nauczyciele
skupiają się na poszerzaniu wiadomości przyswajanych w trakcie zajęć
lekcyjnych, ale również zdobywaniem umiejętności wykraczających poza program
nauczania w szkole podstawowej. Uczestnictwo w zajęciach z języka
angielskiego zapewni dzieciom dodatkowy kontakt z językiem.
Na koniec miesiąca marca :
- w Publicznej Szkole Podstawowej w Celestynowie 40
uczniów klas I-III
tj.16 chłopców i 4 dziewczynki pracowało na 4 różnych
zajęciach.
- W Publicznej Szkole Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Kamieniu 31 uczniów klas I-III tj. 16 chłopców i 15
dziewczynek pracowało na 4 różnych
zajęciach.
- W Publicznej Szkole Podstawowej w Kozeninie
18 uczniów klas I-III tj. 9 dziewczynek i 9 chłopców pracowało na 4
różnych zajęciach.
- W Publicznej Szkole Podstawowej im. W. i H. Ossowskich w Kunicach 52 uczniów klas I-III tj. pracowało na 7 różnych
zajęciach.
- W Publicznej Szkole Podstawowej im.
Jana Pawła II w Sławnie 40 uczniów klas I-III tj. 21 chłopców
i 19 dziewczynek pracowało na 3 różnych zajęciach.
-Publicznej Szkole Podstawowej w Zachorzowie 47 uczniów klas I-III tj. 28 chłopców
i 19 dziewczynek pracowało na 3 różnych zajęciach.
Zrealizowano
łącznie 974 godziny.
W ramach zajęć zrealizowano 330 godzin
W ramach zajęć dla
dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych zrealizowano
193 godziny
W ramach zajęć
rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w jęz. angielskim
zrealizowano 142 godziny
W ramach zajęć dla
dzieci szczególnie uzdolnionych matematycznie - przyrodniczo zrealizowano 215 godzin
W ramach zajęć z
gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy
zrealizowano 94 godziny.
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze